[OL]4you na

Morava Graphic: Profesionálové na svém místě

Když se s nimi potkáte osobně, nejdřív vám prolétne hlavou, že jim ještě „teče mléko po bradě“ – ti přece nemohou odvádět tak dobrou práci. Ovšem opak je pravdou: mohou.

Morava Graphic: Profesionálové na svém místě

Příběh se začal psát hodně dávno před samotným založením společnosti MORAVA GRAPHIC: „Studovali jsme střední školu a jako všichni mladí kluci jsme chtěli dokázat něco velkého. Začali jsme si ,hrát‘ s drobnou grafikou, úpravou fotografií a tvorbou videí – prozatím jen na bazální úrovni. Kradli jsme mámě digitální zrcadlovku, tátovi ojeté auto a veškeré vybavení se nám vlezlo do malé krabice od výrobce švédského nábytku, kterou povětšinou využívají malé děti na hračky,“ začíná vyprávět Ondřej Lakomý, ředitel společnosti, a my v redakci se zájmem posloucháme.

„V důsledku našeho konání se nám začali ozývat známí a známí našich známých s žádostí o pomoc s propagací jejich firem a projektů. Díky prvním takovým ,zakázkám‘ jsme mohli začít nakupovat první profesionální vybavení. Následně, na základě získaných referencí, jsme mohli postupně začít pracovat na větších a větších projektech. Dobrá reference dobře vázala na další dobrou referenci a s přibývajícím počtem zkušeností a telefonního seznamu zajímavých lidí jsme pomalu začali růst. Proto jsme v červenci roku 2014 založili společnost MORAVA GRAPHIC s.r.o., přičemž jsme dále investovali do technologií a zkušeného personálu.“

Jak to samozřejmě bývá, žádná aktivita se ovšem neobejde bez pomoci blízkých. A velké věci se tím spíše dělají lépe, pokud za vámi stojí lidé, kteří vám důvěřují. Ať už jsou to zákazníci, rodina nebo přátelé. „Vkládají do nás důvěru, která nás tlačí kupředu. Určitě nám stále pomáhají naši nejbližší (rodiče, přítelkyně), kteří nás podporují v kreativní tvorbě a mají s námi neuvěřitelnou trpělivost, přestože trávíme většinu svého času na cestách mimo naše domovy.“ 

Přes 30 víkendů ročně tráví kluci z MORAVA GRAPHIC na zakázkách pro Spartan Race po celé střední Evropě, zhruba 10 víkendů na rally a zbylých pár víkendů se samozřejmě také zaplní video produkcemi dalších různých akcí, jako jsou svatby apod. Ovšem u víkendů jejich práce rozhodně nekončí – od pondělí do pátku pilně pracují na dalších komerčních projektech pro firmy.

Tvrdé jádro jejich společnosti tvoří šest lidí: Matěj Marko (kamera, foto, střih), Lukáš Pančocha (gimbal operator, střih), Martin Ruszo (gimbal operator), Martin Nováček (střih), Alois Juřínek (CEO) a Ondřej Lakomý (CEO, řízení projektů). „Společně děláme na projektech, které nás neskutečně baví, posouváme naše hranice a nebojíme se ke spokojenosti našich klientů vystoupit ze své komfortní zóny,“ zmiňuje Ondřej Lakomý.

Jedním ze zmíněných klientů je Spartan Race – tuto celoevropskou zakázku kluci z MORAVA GRAPHIC získali již v roce 2016 díky rychlosti, za jak dlouho stihnou z pořízených nahrávek vytvořit finální video. To bylo velkým překvapením i pro nás v redakci, protože z dřívějších spoluprací na různých videích jsme byli zvyklí, že než se něco dá dohromady, trvá to. A někdy vážně dlouho. Ovšem klukům jako by hrál čas do karet. Samozřejmě právě to je důkazem, že se práci s videi věnují opravdu aktivně a tudíž pak dlouho netápou, co s videem udělat. Zkrátka jdou na jistotu. Na jistotu svých zkušeností a nejlepší techniky.

Sportovní závody

Posbírat data ze závodů musí být poměrně složité – na logistiku i potřebu kameramanů a fotografů. Náročnost přípravy videa údajně závisí hlavně na charakteru závodu. „Záleží na tom, zda se závod koná na ,placce‘ nebo v kopcovitém terénu a také na jeho délce. Většinou je to ovšem velmi náročné. Řádově totiž natáčení vyžaduje 10 až 14 hodin pohybování se po trati, s tím, že střih probíhá již během sbírání záběrů,“ říká Matěj Marko. Kameramani a fotografové se většinou po trati pohybují na čtyřkolce – některé závody měří až 50 km: „Bez čtyřkolky si naši existenci na těchto závodech nedokážeme představit!“ 

Na závody jezdí tým MORAVA GRAPHIC v pěti až osmi lidech (záleží na náročnosti a počtu závodů za víkend). Z toho je 4 až 5 kameramanů, 1 až 2 fotografové, střihač, pilot dronu a „bedňák“. Tím, že jejich společnost vlastní dron a licenci na něj, oživují klasické pohledy ze země také leteckými záběry.

Videa všeho druhu

Reportážní typ videí, jako dělají tito profíci pro Spartan Race, ovšem není to jediné, co nabízejí: „Kromě těchto závodů se věnujeme také tvorbě reklamních spotů, propagačních videí pro různé firmy, produktová videa... Tvoříme i letecké záběry pro film. Za sebou máme také několik hudebních videoklipů,“ vyjmenovává Ondřej Lakomý a Alois Juřínek upřesňuje: „Spektrum našich klientů je opravdu pestré, točíme prezentační materiály různých sportovních akcí, dokumentujeme českého předního rally jezdce Ondřeje Bisahu na jeho cestě za vítězstvím, tvoříme promo videa významných korporací a podobné projekty.“

Profíci každým coulem

Od kluků, kterým je kolem pětadvaceti let, bychom mohli očekávat, že si budou užívat bezstarostného studentského života a nebudou brát nic vážně. Ale z týmu MORAVA GRAPHIC jsme si vážně sedli na zadek. To, s jakou profesionalitou, nápady a nadšením přistupují ke každé zakázce a klientovi, by mělo být vzorem pro všechny fungující firmy. 

„Pro všechny z nás je naše práce zároveň naším koníčkem a radostí, takže do ní dáváme veškeré naše úsilí, znalosti a děláme ji opravdu rádi. Činnosti jako focení a natáčení nás provází jak v práci, tak v osobním životě. I když se zdá, že musíme mít práce plné zuby, rádi i mimo pracovní prostředí zachycujeme ty neopakovatelné okamžiky, které se dějí v přírodě nebo při běžných situacích s našimi blízkými,“ prozrazuje Ondřej Lakomý. „Ovšem i přesto, že nás to baví a že stále někam cestujeme, navštěvujeme nové destinace, poznáváme lidi a věci, rádi si uděláme volný, odpočinkový víkend. Zajdeme si někam s přáteli nebo třeba někam do hor, do města – a klidně i s foťákem v ruce! Nebo vytáhneme na vzduch naše ,lítátka‘,“ směje se Ondra a myslí samozřejmě drony. 

A pak se vrháme do diskuse, jaké další spoty společně vytvoříme  pro [OL]4you – buďte si jistí, že to bude stát za to!

Morava Graphic

Partička mladých talentovaných kluků z Olomoucka, to je MORAVA GRAPHIC s.r.o. Za naši redakci jasná volba při hledání dodavatele reklamních firemních spotů, propagačních videí, dokumentů či leteckých záběrů. Více info najdete na www.moravagraphic.cz

reklama