[OL]4you na

Vinosfera přináší na Dolní náměstí kosmopolitní podnik

Před devatenácti lety se nadějný tenista Jorge Atisha přistěhoval do Olomouce, aniž by tušil, jaký příběh tady začne psát. Majitel prodejny Open Wine a Latino Baru spojil svojí rodnou zem se zemí, kterou si zamiloval a rozhodl se vnést do Olomouce další nadějný podnik. Oblíbená lokalita byla horlivě rozebírána na sociálních sítích, Jorge nezaváhal a okamžitě začal jednat. Výsledkem je unikátní koncept kosmopolitního podniku, a to přímo v centru Olomouce.

Vinosfera přináší na Dolní náměstí kosmopolitní podnik
Jorge Atisha, majitel prodejny Open Wine, Latino Baru, Vinosfery

Z Chile to není do České republiky zrovna blízko, povězte nám, co vás sem přivedlo.

Cesty osudu mě jakožto kapitána tenisového týmu z Chile v roce 1999 zavedly do České republiky na Mistrovství světa v tenise, na kterém jsem se seznámil s mojí manželkou.

Mou první zastávkou v České republice nebyla Olomouc, ale Prostějov, odkud shodou okolností pochází i manželka, která v Olomouci studovala a během mých návštěv jsem si Olomouc hrozně zamiloval. V roce 2005 jsem se do České republiky přestěhoval a mojí podmínkou bylo žít právě tady. Tou dobou jsem ještě nevěděl, že je to začátek našeho olomouckého příběhu.

Jaký máte k tenisu vztah a jak ovlivnil vaši předchozí kariéru?

Tenis pro mě byl vždycky něco víc než jen sport, který miluji. Hrál jsem ho od útlého dětství a do dnes je pro mě spojením vzpomínek s rodinou, přáteli, dětstvím a s pubertou. V 15 letech jsem se rozhodl s tenisem zvolnit, skoro až přestat kvůli studiím, ale časem jsem si k němu opět cestu našel. Na univerzitě ve Španělsku jsem vystudoval magisterský program a stal se ze mě sportovní psycholog. V Chile jsem následně pracoval pro tenisovou asociaci jako psycholog a trenér v jednom. Proto jsem hodně cestoval s hráči po světě. Málo kdo si to uvědomuje, ale psychika sportovce je stejně důležitá jako jeho fyzické schopnosti.

Jak jste se od tenisu dostal k vínu?

Původně jsem i tady pracoval jako tenisový trenér, přesto, že mě má práce bavila, jsem začal postupem času hledat aktivitu, která by byla spojená s Chile. A v tom se zrodila myšlenka o dovozu vín. Nejprve jsem to bral jenom jako můj koníček, jenomže lidi, byli z vín nadšení, což vedlo k dalšímu importu a postupně se vše rostlo až do současné velikosti.

Dneska už mě tenis neživí, dnes jsem distributor a dovozce vín na plný úvazek. V průběhu let jsme naši nabídku rozšířili o vína z dalších zemí, a i přes to, že jsem spojován s dalšími aktivitami, je pro mě dovoz vín stále primární aktivitou. 

Sám jste již zmínil i jiné vaše aktivity, tak nám povězte, jak vznikla myšlenka Latino baru?

Nejprve jsme otevřeli prodejnu Open Wine, měli jsme spokojené klienty, kteří se k nám rádi vraceli, ale občas když jsme potřebovali dělat degustace jsme zjistili, že by se nám hodil nějaký prostor, který bychom nemuseli po nocích uklízet, aby z něj ráno mohla být opět kancelář i prodejna.

A taky jsme začali zjišťovat, že mnozí zákazníci si nechtějí koupit celou láhev, ale chtěli by si vychutnat pouze skleničku dobrého vína. Měl jsem navíc spoustu kamarádů, kteří měli víno rádi, byli takzvaně vinaři, ale nikdy si nepřišli víno koupit. Nikdy jsem to nepochopil a snažil jsem se najít důvod proč a pak jsem si to konečně uvědomil. V tomto odvětví jsou dva typy lidí, dva typy zákazníků. Ti, kteří si rádi vychutnají víno doma a ti, kteří rádi pijí víno v podniku sami nebo s přáteli. Nechtěli jsme se zaměřit jen na jednu skupinu, chtěli jsme dělat radost oběma skupinám zákazníků, a tak přišel na svět Latino Bar.

Dařilo se Latino Baru hned, nebo si na úspěch musel počkat?

Když se otevřel, přišla obrovská vlna chvály, návštěvnost rostla a najednou si náš všichni začali spojovat více s Latino Barem, který byl v Olomouci dva až tři měsíce, než s prodejnou Open Wine, která byla tou dobou v Olomouci už skoro osm let.

Vnímali jsme to tedy jako dobrý krok, každý další rok jsme se snažili udělat další takové inovativní kroky vpřed. Letos jsme se ale rozhodli udělat v našich projektech rovnou tři kroky vpřed.

Slyšeli jsme o novém podniku, nechtěl byste o něm našim čtenářům něco prozradit?

Ano, minulý týden jsme otevřeli nový podnik s názvem Vinosfera. Oficiálně jsme ve zkušebním provozu, protože je třeba dostatečně vyškolit personál a v tomto odvětví to není záležitost několika hodin, ale spíše několika dnů. 

Proč právě název Vinosfera, má to nějaký význam?

Vinosfera vychází z latinského slova, které vyjadřuje všechny regiony na světě, ve kterých se vyrábí a konzumuje víno a kde najdeme kulturu spojenou s vínem. Do tohoto projektu vkládáme velké naděje, protože si myslíme, že má skutečně velký potenciál, díky svému unikátnímu konceptu.

A kde Vinosféru najdeme?

Ve velmi oblíbených prostorách místních občanů – na Dolním náměstí.  

Nesídlil zde dříve jiný podnik?

Ano prostory na Dolním náměstí, ve kterých jsme Vinosferu otevřely, byly dříve typické pro jiný podnik. Ovšem jakmile jsem se dozvěděl o uvolnění prostor, začal jsem okamžitě pátrat po možnostech, jak se o ně ucházet, chtěl jsem Olomoučákům vrátit jejich oblíbený prostor a udělat ho ještě více speciálním.

Navrhli jsme tedy budoucí plány, vyhráli výběrové řízení a nyní je tento ikonický prostor náš a prostřednictvím něj chceme otevřít dveře do světa vína všem vinařům, ale i nevinařům.

V čem je Vinosfera podle vás speciální?

Dali jsme si na konceptu Vinosfery velmi záležet. Víme, že je tato lokalita pro mnohé místní občany oblíbená, a proto klademe důraz na jejich spokojenost. Chceme všem zákazníkům nabídnout nejen kvalitní vina, ale i kvalitní personál, který vždy s výběrem vína poradí, předělali jsme také interiér podniku a oblékli ho kompletně do nového kabátu.

Vinosfera je unikátní koncept, chceme, aby byla oproti Latino baru, více kosmopolitní. Zaměřená na širokou oblast zahrnující různé země, ve kterých se vyrábí víno a chceme, aby si návštěvníci mohli vychutnat víno nejen z Jižní Ameriky, ale také například z Kalifornie nebo Nového Zélandu. Chceme rozlévat vína z celého světa, který rozdělíme na Starý a Nový Kontinent. Nabídka bude skutečně dynamická, aby se klienti mohli pořád těšit na něco nového.

Na jaké další novinky se můžeme těšit?

Součástí Vinosfery bude taktéž somelierská zóna, kterou budou moci zákazníci využít ve formě samoobsluhy s lahvemi. Nechceme jen rozlévat víno, ale nabídnout návštěvníkům také hlubší přidanou hodnotu. Díky této zóně se budou moci dle libosti o vínu edukovat a prohlubovat svoje znalosti o něm.

Mysleli jste i na nějaké kulinářské speciality?

Pro Vinosferu plánujeme samozřejmě také speciální nabídku jídel, něco jako tapas, něco bude zase ve Středomořském stylu, něco zase ve stylu Jižní Ameriky. Budeme zkoušet, řekl bych že musíme zkoušet a experimentovat. Máme skvělý kuchařský tým, který umí všechny tyto delikatesy skvěle připravit. Budeme ale hodně naslouchat našim klientům, chceme, aby byli spokojení a vraceli se k nám rádi.

Jak to bude s otevírací dobou?

Otevřeno bude každý den od pondělí do neděle, v jakémkoliv ročním období. Do 3. června 2024 plánujeme mít otevřeno ve zmiňovaném zkušebním provozu a následně se vrhneme už na ostrý provoz.

Je náročné otevřít takový podnik?

Mám skvělý tým, do kterého vkládám stoprocentní důvěru, díky které jsem se právě rozhodl otevřít nový podnik. Ale ano s novým podnikem přichází i komplikace s vyškolením personálu. Pochopitelně nemůžeme najednou všichni ze současného týmu začít pracovat ve Vinosfeře. Příchod nových zaměstnanců a brigádníků je samozřejmostí a nese s sebou nutnost kvalitního školení. Každý člen našeho personálu musí být schopný správně a kvalitně zákazníkovi poradit. Na to dbáme, stavíme na tom, a proto není zcela jednoduché ze dne na den otevřít podnik tohoto typu.

Proč jste se pustil do dalšího podniku?

Víno má něco víc než jiné druhy alkoholu. Víno má dar spojovat lidi. A to je právě to, co mám na své práci nejradši. Potkávat se s lidmi, seznamovat se s nimi a vytvářet nové vztahy. Víno pomůže člověku se uvolnit, díky němu můžeme zapomenout na svoje starosti, problémy, povídat si o hezkých věcech, radostech i strastech, a užívat si momentu. Proto se rozšiřujeme.

Chceme dál spojovat lidi a vytvářet místa, kde se budou cítit dobře sami i se svými přáteli.

 

reklama