Když se šperky spojí s uměním... Tiffany & Co. představuje žhavou novinku

Šperky americké společnosti Tiffany & Co. jsou pověstné kvalitou a luxusem. Nyní světoznámá značka navázala exkluzivní spolupráci s představitelem moderního umění působícím v New Yorku Danielem Arshamem. Výsledkem je unikátní série 49 bronzových skulptur odkazujících na ikonickou modrou krabičku značky Tiffany, uvnitř se navíc skrývá zbrusu nový náramek z kolekce Tiffany Knot.

Zuzana Doleželová

Budoucí archeologické nálezy
"Odjakživa jsem tíhl k věcem, které je možné okamžitě zasadit do kulturního kontextu. A modrá krabička Tiffany Blue Box® takovou moc má. Chtěl jsem ji pojmout jinak, než jaký byl její původní účel, dodat tomuto objektu patinu a stáří vypovídající o jeho historii a o tom, jakou je dnes ikonou, a ukázat, že svou relevanci neztratí ani za desítky a dokonce ani za stovky let," prozradil umělec. 49 skulptur je ručně patinováno a ladí s typicky modrou barvou značky Tiffany i s barvou ateliéru Arsham. Bronzová díla jsou zároveň nejnovějším přírůstkem do Arshamovy série "budoucích archeologických nálezů", ve které umělec dodává nový kontext současným objektům optikou své představy o budoucnosti.  Transformací ikonické etuje do sochařského objektu Daniel Arsham mění známé na něco zcela nového, staví syrové vedle uhlazeného a nadčasové vedle moderního.

Skvost uvnitř skulptury
Uvnitř Arshamových skulptur najdou zákazníci náramek z osmnáctikarátového bílého zlata osázený diamanty a tsavority z limitované edice Tiffany Knot x Arsham Studio. Právě tsavorit, kámen představený světu značkou Tiffany v roce 1974 a patřící dodnes k jejímu dědictví, je další poklonou charakteristickému odstínu značky Tiffany a ateliéru Arsham.

Dle zástupců společnosti odráží limitovaná edice náramku a exkluzivní krabičky, v níž je uložen, oddanost mistrovskému řemeslu a chuti objevovat a inovovat, které má šperkařská značka společné s Danielem Arshamem. Náramek je první ukázkou z nové kolekce Tiffany Knot, která bude v Evropě k dostání od ledna 2022. 

Vypadá to, že je se na co těšit!

Foto: Tiffany & Co.

#šperky

reklama

smartregion
Další články