Modrá s fialovými a červenými podtóny. Barvou roku 2022 bude Very Peri

Pantone Color Institute, jenž každoročně oznamuje trendy odstín, který ovládne šatníky, ale také kosmetický průmysl, umění i design, zvolil barvou roku 2022 modrofialový dynamický odstín Very Peri 17-3938. Barvu, která se vám buď zalíbí, nebo vás nechá chladnými...

Zuzana Doleželová

Vyhlášení barvy roku firmou Pantone Color Institute bývá velmi očekávanou a sledovanou záležitostí, ostatně má více než dvacetiletou tradici. Zvolený odstín bude následující rok ovlivňovat celosvětovou módu, kosmetický průmysl, design i umění a v širších souvislostech i společenské dění. Samotnému výběru předchází poměrně náročná analýza stavu společnosti a dlouhé vyhodnocování mnoha faktorů. Výsledkem je, že institutem zvolená barva roku na vás bude vyskakovat odevšud. Ta letošní se jmenuje Very Peri a buď ji budete milovat, nebo nenávidět.

Very Peri podle společnosti Pantone
Barva Very Peri se dá nejlépe popsat jako modrofialová s červeným podtónem. V Pantone ji vnímají jako nejveselejší a nejteplejší z modrých tónů. Má podporovat kreativitu, vynalézavost, novotu a přinášet sílu, otevřít mysl a oživit tvůrčího ducha. Podle společnosti Pantone Very Peri představuje zvídavost, sebevědomí i novou perspektivu, díky níž lidé vezmou život do vlastních rukou.

Very Peri jako barva v módě, kosmetice i designu
Pokud jde o módu, nový odstín modré s fialovými a červenými podtóny nabízí nekonečné možnosti napříč styly i trendy. Vypadá dobře na saténu, ale také na úpletu, vlně i tvídu. I přes výraznou barvu nepůsobí agresivně a i díky rudému podkladu dává modré zcela nový rozměr. Skvěle se kombinuje s jednoduchými kousky oblečení zejména ve světlých odstínech. V kosmetice očekávejte řady paletek očních stínů i laků na nehty a dalších beauty doplňků. A v designu se dají předvídat zajímavé solitérní kousky nábytku, spotřebiče v odstínu Very Peri, ale třeba také tapety a doplňky i dekorace.

Každopádně u takto výrazné barvy počítejte s jedním zásadním pravidlem - čeho je moc, toho je příliš, proto buďte zejména v oblasti módy sice kreativní, ale také rozvážní. Vyplatí se to.

FOTO: Unsplash

#fashion

reklama

esmedia - vývoj a marketing
Další články