Hoteliér roku: Tomáš Rousek

Chris Rea od něj ochutnal slivovici a Linda Evangelista dostala snídani přímo do postele. Ano, řeč je o sympatickém řediteli hotelu NH Collection Olomouc Congress, Tomáši Rouskovi, který nedávno získal ocenění hoteliér roku.

Zuzana Zbořilová

K prestižnímu ocenění vedla cesta z Opavy přes Vídeň, Berlín a Brno až po Olomouc... Jako malý ještě netušil, kterým směrem se vydat, ale vždy miloval cestování a dobrodružství spojené se spaním mimo domov. „Musím se přiznat, že k myšlence studovat hotelovou školu mě přivedl můj otec. Později se pro mě hotel stal místem, kde se mohou potkat lidi z celého světa. Místem, kam lidé chodí za gastronomií, za společností, poznáním, a kde se daleko od svých domovů mohou cítit fajn. Toužil jsem být aktivní součástí tohoto světa.“ V roce 1993 ukončil Tomáš Rousek studia na Hotelové škole v Opavě a odjel do Vídně s nadějí, že si tam najde práci. Netrvalo dlouho a začal pracovat v Parkhotelu Schönbrunn. „V tomto hotelu jsem začal jako snídaňový číšník a přes à la carte restauraci jsem skončil za barem. Tuhle práci jsem pak dlouho miloval, byla to pro mě skvělá zkušenost. Pokud se chcete vyznat v lidských duších, neexistuje podle mě lepší povolání. Navíc do nich proniknete přirozenou cestou. Většina barových hostů totiž očekává, že si s nimi barman bude povídat. A co se týká hotelových barmanů, pak to platí dvojnásob,“ vzpomíná na své začátky Tomáš. S ohledem na fakt, že je Čech, už po několika měsících obdržel od rakouské společnosti Austria Hotels nabídku stát se součástí týmu, který měl v Praze otvírat krásný Grand Hotel Bohemia. Tam pak působil dohromady 6 let – s roční přestávkou v německém Berlíně, kde pracoval pro společnost Renaissance and Ramada Hotels. „Pak mě již čekala první manažerská pozice v Grandhotelu Brno, kde jsem nastoupil jako F&B manager.“

Láska v Olomouci

Do Olomouce Tomáše přivedla láska – bydlela zde jeho nynější žena. „Roky jsem vedl olomoucký hotel Gemo a v duši čekal na nějakého zajímavého investora. Ten se objevil v roce 2010, kdy byl pod španělskou značkou otevřen NH Collection Olomouc Congress hotel. Měl jsem opět možnost být v pre-opening týmu, který se tentokrát chystal otevřít fantastický hotel.“ Po dvou letech ve funkci F&B managera obdržel Tomáš nabídku stát se generálním ředitelem tohoto unikátního projektu. „Při práci jsem si pak ještě v letech 2013 až 2014 dodělal PDI-Hotel Managment Program NH University v Německu.“

Pozitivní vzory

Během celé Tomášovy kariéry ho pozitivně ovlivnilo mnoho schopných lidí: „Velmi mě inspiroval můj první ředitel Klaus Pilz, a pak také jeden mladý hotelový manažer v Berlíně, na jehož jméno si již nevzpomenu. Na co si ale pamatuji, je způsob, jakým se pohyboval po hotelu... Všichni jsme z něj cítili pozitivně sebejistého mladíka, který měl vždy úsměv na tváři a vyzařovalo z něj, že přesně ví, co dělá. Vždy, když procházel hotelovým lobby, zastavil se u několika hostů a s každým prohodil pár vřelých slov.“

Zamilované destinace

I ve svém volném čase se Tomáš Rousek hodně pohybuje v hotelovém prostředí – velmi rád cestuje. Destinace volí podle toho, s kým vyráží na cesty: „S rodinou v poslední době volíme většinou destinace se zajímavou gastronomií. Lásku k dobrému jídlu se totiž pokouším přenést i na oba mé syny. Takže vede Španělsko a Itálie. Pokud bych se měl rozjet do nějakého města, byla by to určitě v mnoha ohledech skvělá Barcelona – do té jsem se opravdu zamiloval.“

Ať je ovšem kdekoli na světě, neunikne jeho profesionálním očím jediný detail: „Na celém světě naleznete hotely, které nabízejí podprůměrné, standardní nebo fantastické služby. Samozřejmě, že sleduji práci některých mých kolegů z oboru. Inspiraci pak čerpám zejména v zahraničí. Po 24 letech v oboru mi stačí přijít do hotelové haly, porozhlédnout se, a hned vím, s kým mám tu čest. Ty nejlepší hotely zkrátka musí mít duši, vůni, nebo jak chcete...“

Správně fungující hotel by měl podle Tomáše Rouska mít usměvavý, nefluktující a motivovaný personál, ze kterého je cítit, že pracuje v příjemné atmosféře, neustále by se měly nastavovat vysoké nároky, personál hotelu by měl být kreativní a pravidelně své hosty něčím pozitivně překvapovat, zajistit jim komfortní spánek a v neposlední řadě fantastickou snídani.

Čínská čtyřka

Dnešní situace v České republice už zdaleka nevypadá tak jako ve filmu Účastníci zájezdu, Češi se od jiných národností v požadavcích a chování tolik neliší: „Dříve tomu tak nebylo, dnes si však česká klientela umí říct, co si přeje, co se jí eventuálně nelíbí či co by uvítala.“

Nestandardní požadavky ale mívají jiné národnosti z různých důvodů: „Mezi potencionálně stále významnější zdrojové destinace cestovního ruchu u nás se řadí Čínská lidová republika. A právě Číňané jsou specifická klientela. Nemají rádi rohové pokoje, pokoje s číslem 4 nebo na 4. patře. Tato číslovka je v čínské kultuře nešťastné číslo, protože číslovka 4 se vyslovuje skoro stejně jako pojem smrt. Vzhledem k čínské pověrčivosti se Číňané snaží této číslovce v běžném životě maximálně vyhýbat. Velmi rádi používají jednorázové pantofle. Mají rádi tzv. ,turndownservice‘ neboli ,odestlání‘ postele, které například v našem hotelu patří ke standardům,“ prozrazuje oceněný hoteliér.

Výhled na moře, prosím

Za svou kariéru se Tomáš setkal s mnoha nečekanými až bizarními požadavky. Rád vzpomíná na situaci, kdy mohl být při tom, když pomohli přivézt dcerce ubytovaných hostů hračku, bez které neuměla usnout: „V jednom z hotelů, kde  jsem dříve pracoval, se u nás ubytoval manželský pár s malou dcerou. Holčička k večeru zjistila, že si doma zapomněla svou oblíbenou plyšovou hračku, bez které neusne. Naše hotelová služba tenkrát pro hračku vyrazila do 250 kilometrů vzdáleného města.“

Nedávno zase jiný host žádal pokoj s výhledem na moře. Na tom by nebylo vlastně vůbec nic zvláštního, kdyby to neučinil právě v olomouckém NH Collection hotelu.

„Za roky mé práce v hotelovém businessu jsem zažil mnoho milých setkání... Nikdy nezapomenu, když jsem ještě jako barman před lety zavíral náš hotelový bar a ve dveřích se objevil charismatický zpěvák Chris Rea se slovy: ,Byl bych vděčný, kdybys mi nalil jednu skleničku před spaním. Rád bych ochutnal tu vaši plum brandy.‘ Já si tenkrát velmi rád prodloužil pracovní dobu a šťastně mu slivovici nalil. Hotel a práce v něm má prostě něco do sebe. No řekněte, kdo z vás může například říct, že donesl snídani do postele modelce Lindě Evangelistě? Já to štěstí v životě měl...“

NH Collection Olomouc Congress

NH Collection Olomouc Congress hotel se každoročně umisťuje v top 5 hotelech celého řetězce podle kvality nabízených služeb. Pro úroveň nabízených služeb byl hotel zařazen jako první ve střední Evropě do prémiové značky řetězce pod označením Collection Hotels. Hotel získal již třikrát v řadě ocenění „TOP 25 Hotels TripAdvisor Travellers´ Choice winner“ Česká republika. O kvalitě nabízených služeb v NH Collection v Olomouci vypovídají i dlouhodobě dosahované vysoké známky kvality na portálech Booking.com a TripAdvisor. Úroveň a šířka nabízených služeb, stálý tým, atmosféra hotelu a kongresové centrum až pro 1400 osob dělá z NH Collection unikátní projekt nad úrovní celé České republiky. Více info na www.nh-olomouc.eu

Ocenění AHR ČR – Hoteliér roku

Ceny Asociace hotelů a restaurací České republiky jsou udíleny každoročně v několika kategoriích. Ocenění je výrazem uznání členů asociace, kteří svým působením v profesním životě i společenskými aktivitami přináší příklad ostatním. Tomáš Rousek získal cenu Hoteliér roku 2017 v kategorii řetězcových hotelů. Více informací o cenách asociace najdete na www.cenyahr.cz

#tomáš rousek #hoteliér #hoteliér roku #nh collection olomouc congress #nh hotel #hotel

reklama

golfolomouc.cz
Další články