E-tron: auto z budoucnosti vyvinuté pro současnost

Varování: následující článek nečtěte, pokud se chcete s klidným srdcem posadit zpátky do svého vozidla...

Zuzana Zbořilová

Jestli jsem někdy chtěla zmizet z Olomouce a už se nikdy nevrátit, bylo to v týdnu, kdy mi z olomoucké pobočky Audi Samohýl zapůjčili nejnovější elektro SUV v plné výbavě: e-tron. Vzhledem k tomu, že je tohle vydání magazínu také tím posledním, mě možnost útěku hodně lákala, ale nakonec jsem sama sebe přemluvila, e-tron v pořádku do showroomu vrátila a sedla si zpátky do své staré škodovky. Co vám budu povídat, doteď toho lituju!

Do e-tronu jsem se zamilovala ještě dřív, než jsem si do něj sedla. Virtuální vnější zrcátka dělají z tohoto vozu téměř nadpozemský přístroj. Audi e-tron je prvním sériově vyráběným modelem, který je virtuálními vnějšími zpětnými zrcátky vybaven. Ta nabízí nejen nový technologický zážitek, ale také celou řadu praktických výhod ve smyslu komfortu a bezpečnosti. Na jejich plochých stopkách jsou posazena šestihranná zakončení, ve kterých jsou integrovány malé kamery. Obraz zachycený těmito kamerami se zobrazuje na vysoce kontrastních OLED displejích o rozlišení 1200 x 800 pixelů, které jsou umístěny mezi palubní deskou a dveřmi.

Sedmipalcové displeje virtuálních vnějších zpětných zrcátek s automatickým přizpůsobením jasu okolním světelným podmínkám jsou vybaveny přibližovací spínací funkcí: jestliže se prstem přiblížíte k jejich povrchu, aktivujete symboly umožňující nastavení rozsahu obrazu. Pokud potřebujete upravit nastavení zrcátka na straně spolujezdce, můžete použít funkci přepínání.

Elektromobilita dotažená k dokonalosti

Nastavila jsem si sedačku tak, aby se mi dobře řídilo, a uložila nastavení – tohle je skvělá vychytávka, pokud se v autě častěji střídají řidiči. Tu vaši správnou polohu si vůž totiž zapamatuje a po nastoupení do vozu se vrátí do původního stavu. Při zavírání dveří mě mile překvapí automatické dovírání dveří, když se vám nepodaří správně zavřít.

Po zmáčknutí Start samozřejmě neslyšíte žádný motor. Jízdu dělá tohle ticho naprosto komfortní, ale musíte dávat o to větší pozor na chodce – opravdu vás neslyší. Na displeji se mi objevila informace o dojezdu 339 km. Baterie ovšem nebyla nabitá do plna. Celkový dojezd se uvádí kolem 400 km.   

Co je potřeba k domácímu nabíjení? Většina majitelů elektrických a plug-in hybridních vozů nabíjí svá vozidla především v domácích podmínkách, například v garáži nebo pod přístřeškem na vůz. Není se čemu divit, protože zde je vůz bezpečně zaparkován a může se v klidu nabíjet přes noc. Využitelná nabíjecí síla nezávisí jen na vozidle samotném a na příslušném dobíjecím vybavení, ale také na individuální infrastruktuře domu a na domácí elektrické přípojce. V závislosti na konkrétních požadavcích nabízí automobilka Audi pro tyto případy výkonné a kompaktní nabíjecí systémy.

Jestliže si nemůžete svůj elektrický nebo plug-in hybridní vůz dobít doma nebo potřebujete akumulátor svého vozu nabít na cestách, můžete využít některou z veřejných nabíjecích stanic, kde lze vůz pohodlně nechat například po dobu, kdy máte obchodní schůzku. Navíc je zde služba Audi e-tron Charging Service, díky níž získáte přístup k jedné z největších evropských sítí veřejných nabíjecích stanic. Vzhledem k tomu budete mít možnost využívat pro dobíjení svého vozu více než 70.000 nabíjecích stanic v 16 zemích Evropy. Na dlouhých cestách jistě oceníte evropskou síť rychlonabíjecích stanic Ionity, kde budete mít díky výkonu až 150 kW možnost svůj vůz dobít velmi rychle. Síť Ionity je součástí služby e-tron Charging Service, přičemž se na ni vztahují speciální podmínky. A za jak rychlou dobu nabijete zcela vybitou baterku? Při použití rychlonabíječky na 150 kW budete mít „plnou nádrž“ zhruba za 40 minut. A s tím už si dokážu představit krásnou dovolenou – po 400 kilometrech 40minutová pauza? Žádný problém! Sedačky se navíc dají sklopit téměř úplně dolů, takže se krásně nabízí případný šlofík s otevřeným střešním okýnkem.

E-tron miluje léto i zimu

Nejste milovníky elektromobilů, protože se bojíte, že byste v zimě při -10 °C nenastartovali? To se v Audi nestane – e-tron disponuje čtyřokruhovým chlazením a ohříváním, ve kterém koluje 42 litrů kapaliny. To udržuje baterie ve stejné teplotě a zajistí, abyste nastartovali i když je -12 °C (u konkurenčních značek si vůbec neškrtnete – ani nenastartujete, ani nedobijete).

Audi e-tron je poháněno dvěma elektromotory a výkon při startování je srovnatelný s běžnými sportovními vozy. O optimální trakci a jízdní dynamiku se stará nová generace pohonu quattro: elektrický pohon všech kol. Díky němu je Audi e-tron vhodné pro každodenní dojíždění a nadchne vás svou snadnou ovladatelností a hbitými reakcemi. V případě potřeby během okamžiku aktivuje pohon všech kol, který v závislosti na situaci flexibilně rozdělí točivý moment mezi obě nápravy, abyste si mohli jízdu na plno vychutnat v každém terénu.

Za těch několik dní s e-tronem jsem nepřišla na jedinou věc, která se by se mi na něm nelíbila. Možná tedy až na jednu – na cenu. Ale v porovnání cena/výkon není o čem mluvit. Protože jestli si tento vůz budu chtít pořídit, nebudu chtít slevovat. Slevovat z výbavy!

Audi Samohýl

Přemýšlíte nad elektromobilem a zaujal vás Audi e-tron? Tomu se vůbec nedivíme! Nejen jízdní vlastnosti, ale i možnost rychlého nabíjení 150 kW nás v redakci doslova nadchly! Zkušební jízdu si domluvte v olomoucké pobočce Samohýl Motor v ulici Kosmonautů 846/2 nedaleko Šantovky. Více info najdete na samohylmotor.cz/audi/olomouc

#auto #audi #samohýl motor #redakce testuje #e-tron

reklama

Golf Resort Olomouc
Další články